
Chloé jesen 2025: Romantizovanje prošlosti i sadašnjosti
Ako je Armani sinonim za odelo, a Max Mara za kaput, onda je Chloé-bluza.
Jonathan Anderson, kreativni direktor koji je proteklih 11 godina vodio modnu kuću Loewe, zvanično se povukao sa svoje pozicije, ostavljajući iza sebe dubok trag u savremenoj modi. Njegov odlazak označava kraj jedne izuzetno uspešne ere i otvara novo poglavlje za ovaj španski luksuzni brend u vlasništvu LVMH grupe.
Kada je Jonathan Anderson 2013. godine sa svega 29 godina preuzeo kreativno vođstvo u španskom brendu Loewe, modna industrija je bila podeljena između skeptičnog iščekivanja i znatiželje. Anderson je bio relativno nepoznat široj modnoj javnosti. Ipak, upravo on je zaslužan za potpuni preporod brenda. Preoblikovao je DNK Loewe-a tako što je spojio tradicionalni španski zanat sa savremenim, često eksperimentalnim dizajnom. Danas, više od decenije kasnije, jasno je da je njegov uticaj bio revolucionaran.
Njegove prve kolekcije naišle su na različite reakcije, ali ubrzo je bilo jasno da se radi o ozbiljnom pomaku. Siluete su postale skulpturalnije, tkanine odvažnije, a dodaci – posebno torbe – redefinisali su funkcionalni luksuz.
Puzzle torba, koju je lansirao 2015. godine, postala je instant klasik i zaštitni znak brenda. Pored nje, modeli poput Hammock i Gate torbi dodatno su učvrstili poziciju Loewe-a na tržištu luksuznih aksesoara.
Anderson nikada nije bio samo dizajner odeće. Njegov kreativni izraz uvek je bio ukorenjen u umetnosti i kulturi, što je postalo osnova Loewe-ove nove estetike. On je podigao granice između mode i umetnosti, uveo instalacije na pistama, sarađivao sa umetnicima i pokrenuo brojne kulturne inicijative.
Najznačajniji među njima bio je Loewe Foundation Craft Prize – međunarodno priznanje posvećeno promociji majstorstva ručne izrade. Time je ne samo podigao svest o važnosti ručnog rada, već i povezao brend sa svetom umetnosti i dizajna na mnogo dubljem nivou.
Prisustvo u popularnoj kulturi
Pod Andersonovim vođstvom, Loewe je postao i estetski relevantan i kulturološki značajan. Njegove reklamne kampanje, koje su često uključivale filmske ikone i nekonvencionalne modele, pomerale su granice klasične modne komunikacije. Fotografije koje portretišu Maggie Smith u teatralnom okruženju, ili Jamiea Dornana u neobičnim stilizacijama, brzo su postale viralne i redefinisale način na koji luksuzni brendovi komuniciraju sa publikom.
Osim toga, Anderson je radio na kostimografiji za filmove renomiranih režisera, uključujući Luku Gvadanjina, čime je dodatno uticao na vizuelnu kulturu van granica modne industrije. Ta povezanost sa filmskim svetom dodatno je učvrstila status Loewe-a kao brenda sa dubljim kulturnim značenjem.
Izlazak iz Loewe-a i šta to znači
Vest o njegovom odlasku iz Loewe-a odjeknula je kao iznenađenje, ali i kao logičan korak posle više od jedne decenije izuzetno intenzivnog kreativnog rada. Anderson se zahvalio svom timu i matičnoj kompaniji LVMH, ističući da je vreme za novu fazu. Iako nije objavio konkretne planove, modni svet spekuliše o mogućem prelasku u Dior, ali i o proširenju njegovog ličnog brenda JW Anderson.
Novi pravac: Proenza Schouler dvojac preuzima kormilo
Naslednici koje je LVMH odabrao za Andersona jesu Jack McCollough i Lazaro Hernandez – osnivači njujorškog brenda Proenza Schouler. Njihov rad karakteriše savremeni, sofisticirani izraz, sa naglaskom na funkcionalnost i urbanu eleganciju. Njihovo postavljanje na čelo Loewe-a može značiti da LVMH želi da očuva kreativnu progresivnost koju je Anderson uspostavio, ali sa novim, američki obojenim senzibilitetom.
Njihov izazov biće da ne samo održe visoki estetski standard koji je Anderson postavio, već i da unesu sopstvenu viziju bez narušavanja identiteta brenda. Njihovo iskustvo u vođenju uspešnog brenda i razumevanje globalne modne dinamike može biti ključni faktor u daljoj evoluciji Loewe-a.
Kraj jednog poglavlja, početak drugog
Odlazak Jonathana Andersona iz Loewe-a nije kraj – to je početak novog razdoblja. Njegova decenijska vladavina brendom ostavila je dubok trag ne samo u njegovom vizuelnom identitetu, već i u njegovoj kulturnoj relevantnosti. Brend koji je nekada bio poznat samo po koži, danas je sinonim za savremenu umetničku modu.
Loewe je postao platforma za eksperiment, mesto gde se dizajn susreće sa zanatom, a komercijalni uspeh sa kulturnim značajem. U vremenu kada se brendovi takmiče za pažnju kroz instant estetiku, Anderson je pokazao da se autentičnost i dugoročna vizija i dalje cene.
U narednim godinama, biće zanimljivo pratiti kako će se McCollough i Hernandez snaći u ovom luksuznom, ali izazovnom prostoru – i hoće li uspeti da nastave ono što je Anderson započeo, ili će krenuti potpuno novim putem. Jedno je sigurno: Loewe ostaje u centru modne pažnje, a modna scena neće prestati da prati svaki njihov korak.
Ako je Armani sinonim za odelo, a Max Mara za kaput, onda je Chloé-bluza.
Valentino je jedan od najprestižnijih brendova na svetu, a svaka promena na čelu kreativnog tima izaziva veliku pažnju. Sa dolaskom Michela, bivšeg kreativnog direktora Gucci-a, na čelo Valentino brenda 2023. godine, industrija je bila u iščekivanju. Niko nije znao šta da očekuje od Michela, jer je njegov prethodnik, Pierpaolo Piccioli, postavio visoke standarde. Međutim, Michel je na proleće/leto 2025. predstavio svoju prvu kolekciju za Valentino, a modni svet je bio oduševljen.
Nedelje mode širom sveta donose različite vizije, ali nijedna nije bila toliko snažna i emotivna kao poslednja revija Christian Diora na Nedelji mode u Parizu. Pod kreativnim vođstvom Marije Gracije Chiuri, Dior je otvorio svoje zlato-džepne kapije Jardina des Tuileries, donoseći nam kolekciju jesen/zima 2025 koja je bila prava umetnička eksplozija prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Ova revija je bila mnogo više od modne kolekcije – bila je to metaforična refleksija na žensku snagu, promene i evoluciju, a u isto vreme i oda bezvremenskoj eleganciji i snazi brenda Dior.
Jedan od termina koji se najviše pretražuje u poslednje vreme je “moda 2023” i “modni trendovi 2023”. Zato smo odlučili da za vas izdvojimo TOP 3 modna trenda i 3 must have boje ove sezone. Pogledajte koji brendovi i stilovi iz Miamaya Fashion Concept Store su pravi trendseteri za proleće 2023, kao i nadolazeću letnju sezonu!