
Victoria Beckham – Od Posh Spice do modne ikone i luksuznog brenda
Priča o njoj je priča o hrabroj transformaciji od pop zvezde do luksuzne modne ikone čiji stil inspiriše generacije.
Max Mara danas predstavlja sinonim za bezvremenski luksuz, sofisticiranost i vrhunsku krojačku tradiciju. Ali iza ovog italijanskog “modnog hrama” stoji fascinantna priča o vizionaru Achilleu Maramottiju i njegovoj porodici, koja je decenijama oblikovala modni pejzaž.
Max Mara duguje svoje postojanje Achilleu Maramottiu, vizionaru koji je prepoznao da modna industrija ulazi u novu eru. Achille Maramotti (1927–2005), potekao je iz porodice krojača. Njegova majka i prabaka bile su krojačice, a on je tu strast pretvorio u revolucionarnu ideju: proizvodnju prêt-à-porter odeće visokog kvaliteta.
Achille je završio pravni fakultet na Univerzitetu u Parmi, ali ga je porodična tradicija i strast prema krojaštvu privukla u svetu mode. Kao pravnik je imao odličnu organizacionu podlogu za razvoj svoje industrijske vizije.
Godine 1951. u Reggio Emiliji osnovao je firmu Confezioni Maramotti, koja je kasnije postala Max Mara.
Foto: fashiongonerogue.com
Kada je pokretao firmu, Attchille je zamišljao svoju idealnu mušteriju kao “Doctor’s wife“ (doktorovu suprugu) – obrazovanu, modno osvešćenu ženu srednje klase koja želi da ostane elegantna čak i u svakodnevnim okolnostima. Ova persona zapravo je simbol ženstvene ambicioznosti i britkosti stvarnih kupaca, žena koje su činile jezgro brenda.
Maramotti je želeo da poveže haute couture estetiku sa industrijskom preciznošću, nudeći ženama luksuznu odeću dostupnu na širem tržištu. Njegov prvi fokus bili su kaputi – komad koji je do danas ostao najjači simbol brenda.
Prvu kolekciju (1957/58) činili su kaput od kamilje dlake i odelo u boji crvenog geranijuma – čisti krojevi i rigorozne linije postali su zaštitni znak brenda. Uspeh je došao gotovo trenutno.
Već 1954. firma Confezioni Maramotti je zapošljavala više od 200 ljudi, a 1955. je održana prva revija (runway) u Cortini d’Ampezzo, dok se kolekcija postavljala i u izlozima prestižnih butika u Veneciji.
Tokom 1960-ih Max Mara uvodi nove proizvodne tehnike, pa kolekcije postaju trendovskije – sa elegantnim i sportskim odelima. Tada u kreativni tim ulaze Luciano Soprani, Graziella Fontana, Emanuelle Khanh. Sportmax linija lansirana je 1969. godine i odmah postaje simbol mladalačke energije.
1957. godine menja sedište u novi, veći kompleks i preimenovana je u Max Mara. Ime je nastalo kao kombinacija : “Max” kao simbol moći i internacionalnog zvuka, i “Mara” kao skraćenica njegovog prezimena.
U 1970-ima i 1980-ima sarađuju sa Anne Marie Beretta, Nanni Strada, Guy Paulin, Jean-Charles de Castelbajac. Filozofija kompanije bila je jasna: slava pripada brendu, ne pojedincu.
Od 1970-ih nadalje, kampanje Max Mare fotografisali su najveći svetski fotografi: Sarah Moon, Peter Lindbergh, Richard Avedon, Steven Meisel, Mario Sorrenti, Craig McDean.
U 80-im godinama nastaje jedan od najslavnijih kaputa u istoriji mode. Model 101801 dvoredni kaput od kašmira sa kimono rukavima u bež boji. Ovaj kaput je postao apsolutni klasik i i dalje se proizvodi, bez promena u dizajnu.
Brend je lansirao i svoj magazin MM 1989. Godine. U 90-ima dolazi do konsolidacije grupacije – jačaju kampanje, internacionalna prisutnost i širenje na nova tržišta.
Nakon smrti Achillea Maramottija 2005. godine, kompaniju su preuzela njegova deca – Luigi, Ignazio i Ludovica Maramotti. Oni su ostali dosledni očevim vrednostima, ali su uveli i nove strategije koje su Max Mara brend pozicionirale kao lidera u globalnom luksuznom segmentu.
Porodica Maramotti je poznata i po ljubavi prema umetnosti. Collezione Maramotti u Reggio Emiliji danas je jedno od značajnih mesta za savremenu umetnost u Italiji, otvoreno za javnost 2007. godine.
Foto: wwd.com
Max Mara je najpoznatija po kaputima koji su obeležili istoriju mode:
• Manuela kaput (od čiste kamilje dlake, 1970-ih)
• 101801 kaput (1981, model koji nikada nije izašao iz proizvodnje)
• Teddy Coat (2013, od alpake i svile, jedan od najtraženijih modela današnjice)
Ovi kaputi predstavljaju spoj funkcionalnosti, luksuza i stila – komade koji se prenose generacijama.
Pogledajte ponudu Max Mara kaputa na MiaMaya.
Danas Max Mara nije samo jedan brend, već čitava modna imperija sa preko 35 različitih linija, među kojima su:
• Sportmax – lansiran 1969., namenjen je ženama koje vole moderniji, eksperimentalni i avangardni dizajn. Sportmax je uvek bio laboratorija inovacija u okviru Max Mara grupe.
• Weekend Max Mara – casual i lifestyle linija, savršena za putovanja i svakodnevni luksuz. Donosi prepoznatljive printove i kombinaciju komfora i elegancije.
• Studio Max Mara – linija koja se fokusira na moderne, sofisticirane i poslovne komade. Idealna je za žene koje žele da kombinuju profesionalni izgled sa luksuznim materijalima i čistim krojevima.
• ‘S Max Mara – kolekcija bezvremenskih klasika, sa naglaskom na lagane kapute, knitwear i haljine koje se lako kombinuju. Namenjena je ženama koje traže praktične, ali luksuzne komade koji ne izlaze iz mode.
• Marella – brend koji spaja savremene trendove sa italijanskom ženstvenošću; popularan je među ženama koje žele luksuz pristupačniji u ceni.
Brend se često povezuje sa umetnošću i kulturom. Sarađivali su sa arhitektom Renzom Pijanom na dizajnu Whitney torbe (2015), a kroz godine su ih fotografisali velikani poput Richarda Avedona, Stevena Meisela, Petera Lindbergha.
Max Mara je pokrenula i Art Prize for Women, nagradu koja podržava mlade umetnice.
U modnom svetu, listi slavnih žena koje nose Max Mara gotovo da nema kraja: Kate Middleton, Kim Kardashian, Anne Hathaway, Gigi Hadid, Olivia Palermo, Jennifer Garner, Amy Adams…
Foto: maxmara.com
Sa više od 2.600 prodavnica u preko 100 zemalja, Max Mara je danas najveća modna kuća u Italiji i jedan od najznačajnijih luksuznih brendova na svetu. Kreativni direktor je Ian Griffiths, koji je u kompaniji od 1980-ih, dok je Laura Lusuardi modna direktorka i “čuvar kulturnog identiteta” brenda.
Njihova misija ostaje ista kao 1951. godine: pružiti ženama odeću koja kombinuje eleganciju, kvalitet i funkcionalnost.
Max Mara je više od brenda – to je simbol italijanske kulture, porodične tradicije i mode koja ne zastareva. Porodica Maramotti uspela je da kroz sedam decenija očuva identitet kuće, a istovremeno da je prilagodi novim generacijama žena širom sveta.
Kada nosite Max Maru, ne nosite samo kaput – nosite deo istorije.
Priča o njoj je priča o hrabroj transformaciji od pop zvezde do luksuzne modne ikone čiji stil inspiriše generacije.
U modernom svetu mode, granice između „muškog” i „ženskog” garderobera sve više blede.
Svi pričaju o spektakularnom debiju Michaela Ridera za Celine za proleće 2026. Odjednom, svi ponovo želimo da budemo Celine devojke.
U svetu podeljenom rovovima, barikadama i gladnim očima, postojala je drugačija borba - ona za lepotu, za identitet, za haljinu na tufne u svetu bez boja.